Girl And The City!



Jag ser mig som liberal för det mesta. Jag brukar vara öppen för nya idéer. En ja-sägare helt enkelt.
Men det jag hörde och läste om igår höjde verkligen på mina ögonbryn.

Täby Kommun arrangerar ett sommarkollo för flickor 11-13 år med tema: lyxshopping.
För 1800 kronor ska mellanstadieflickorna få lära sig hur man shoppar på rätt sett på exempelvis NK och när det kommer till dricka, då är det Latte som gäller.

Tycker att det talar för sig självt att hela idén är idiotisk. Att lära småtjejer som inte gått ur sjuan vad som är rätt och vad som är fel inom shoppingväg - och på NK dessutom!
Varför den åldern? Varför bara flickor? Varför, varför, varför?
Varför får inte barn i 11års-åldern vara just barn?
Är man 11-13 år så är det ju lite smartare att skicka i väg sina barn på ridläger, fotbollsläger eller bara allt annat som inte handlar om att låta dottern på 11 år lära sig att avnjuta Latte bland svindyra väskor och parfymer på NK under sommarens vackraste dagar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

va?! :s sjukt! såhär ska det väl inte gå till, eller? har dom ens pengar att shoppa för i den åldern?

2009-05-14 @ 21:58:34
Postat av: Anonym

Latte bland svindyra väskor och parfymer på NK under sommarens vackraste dagar!



Blir inte mycket bättre än så :D

2009-05-15 @ 16:38:29
Postat av: Erik

äckligt. lär tjejer att bli bortskämda jävla skitungar. det är nått som de ska lära sig själva med tiden!

2009-05-15 @ 17:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0