Eurovision Song Contest 2009.

Jag minns den där gången Louise ringde samtidigt som Malena Ernman blev klar för finalen i Globen.
Jag minns den där "undantagstillståndskvällen" på det andra konfirmandlägret i början av mars då Malena överraskande vinner den svenska Melodifestivalen 2009.
Jag minns i tisdags då jag efter konfirmandernas föräldraredovisning fick se Malena bli klar för final i Eurovision Song Contest 2009.
Jag minns all den glädje som Sandvikens egna operastjärna bidragit med!

Idag var det konfirmation i Norrstrandskyrkan. Skönt men ändå lite småsorgligt när man tänker tillbaka på alla fina stunder tillsammans. Stunder som just då vi kollade när Malena skrällde och vann.
Ikväll jublar jag gjärna igen. Jag har hållit på Malena från första början, men ska jag vara ärlig så trodde jag nog att det skulle stanna där i den semifinalen i Malmö i slutet av februari. Tre överraskningar senare står vi nu och väntar på en fjärde. Då var det otippat, nu är det mer eller mindre omöjligt och den där fjärde gången med Malena kommer aldrig.
Men tack för allt så här långt!

Mitt topp 5-tips inför ikväll:
1. Turkiet.
2. Grekland.
3. Norge.
4. Ukraina.
5. Finland.

15. Sverige.

Kommentar: Vissa länder förtjänar inte den höga placeringen. Länder som Norge och Ukraina, de har helt enkelt blivit allt för överskattade och Alexander Rybak för Norge, sjunger ju en hel del toner med konstiga toner. Förövrigt så låter folkmusik från Delsbo och Rättvik mycket bättre!
Turkiets låt är en personlig favorit och den kan med lite tur också vinna. Finlands är också bra och Danmarks kan nog komma hyfsat högt. Tysklands och Azerbajdzjan låtar som jag också gillar kommer på 13:de respektive 9:de plats.
Malena och Sverige går hem hos en del, men inte hos de flesta och vi får nöja oss med plats 15.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Tillsist tänkte jag lägga upp mina tre favorit esc-låtar från 2000-talet:

3.

Ukraina 2007 - 2:a plats.
Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai

2.

Ryssland 2003 - 3:e plats.
Tatu - Ne ver', ne bojsia

1.

Grekland 2006 - 9:de plats.
Anna Vissi - Everything.

Kommentarer
Postat av: edit

Bra Niklas, Anna Vissi är allt!



Och btw så tror jag Sakis tar hem skiten ikväll! :D

2009-05-16 @ 17:16:54
Postat av: Niklas

Haha, Anna Vissis låt var bra i alla fall :D

Nja asså jag håller på Turkiet av de fem som jag har tippat i topp... :p

2009-05-16 @ 17:22:52
Postat av: johannes

Norge? O_o han kan ju inte ens sjunga en mening utan att ta en falsk ton :D haha norrmän..

2009-05-16 @ 22:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0